Benyújtási határidő:
I. szakasz: 2013. szeptember 1- 2013. december 9.
II. szakasz: 2013. december 10- 2014. január 31.
II. szakasz: 2013. december 10- 2014. január 31.
A pályázat célja:
A támogatás célja a deszegregációs folyamatok
elindítása, megerősítése, új szociális bérlakások kialakításával és a lakhatási
mobilizáció támogatásával.
A
konstrukció célja a TÁMOP-5.3.6-11/1 projekt keretében megcélzott
szegregátumban:
- a lakhatási körülmények javítása;
- lakókörnyezet javítása, a terület rendezése;
- a lakóingatlan fenntartási költségeinek optimalizálása.
Támogatás mértéke és összege:
A támogatott pályázatok várható száma: 8-10
db.
A támogatás mértéke a projekt
összköltségének 100%-a. A támogatás vissza nem térítendő. A támogatás
utófinanszírozási formában hívható le.
A támogatása összege: legalább 25.000.000
Ft de legfeljebb 400.000.000 Ft.
Pályázók köre:
A pályázati kiírás keretében
kizárólag azon önkormányzatok, illetve általuk fenntartott önkormányzati
szervezetek pályázhatnak, amelyek a TÁMOP-5.3.6- 11/1 pályázati felhívásra az
első beadási határidőig (2012. április 16-ig) benyújtott pályázatuk alapján
támogatást nyertek és hatályos támogatási szerződéssel rendelkeznek.
Szervezeti
forma:
Helyi
önkormányzatok (GFO 321)
Helyi
önkormányzati költségvetési szerv (GFO 322)
A pályázatra egy szervezet egy pályázatot
nyújthat be, konzorciumok nem pályázhatnak.
Megvalósítási
időszak: Legfeljebb 18 hónap. Ezen belül a projekt fizikai megvalósítása
legfeljebb 16 hónap lehet.
Kötelezően bevonandó partnerek:
Kötelező a Türr István Képző és Kutató Központtal való együttműködés és együttműködési megállapodás megkötése.
A Pályázó köteles együttműködni az Országos Roma Önkormányzattal (továbbiakban ORÖ), illetve megyei kapcsolattartójával a befogadó és küldő település rész lakosságának felkészítésében végzett koordinációs tevékenység során
Kötelező a Türr István Képző és Kutató Központtal való együttműködés és együttműködési megállapodás megkötése.
A Pályázó köteles együttműködni az Országos Roma Önkormányzattal (továbbiakban ORÖ), illetve megyei kapcsolattartójával a befogadó és küldő település rész lakosságának felkészítésében végzett koordinációs tevékenység során
Bevonható partnerek:
A projekt
sikeres megvalósítása érdekében együttműködés alakítható ki az adott településen
működő települési cigány nemzetiségi önkormányzattal, a településen székhellyel
rendelkező roma nonprofit szervezettel, a megyei cigány nemzetiségi önkormányzattal,
valamint a szegregátumokban szociális jellegű, folyamatos jelenlétet fenntartó
civil szervezetekkel.
A projektben együttműködő
partnerek támogatásban nem részesülnek, a Támogatási Szerződés szerint nem
minősülnek Kedvezményezettnek.
Támogatható, elszámolható tevékenységek:
1. Előkészítési időszak alatti
tevékenységek:
1.1. KÖTELEZŐ:a TÁMOP-5.3.6-11/1 pályázat
keretében benyújtott közösségi beavatkozási tervhez kapcsolódó lakhatási
beavatkozási terv benyújtása szükségletfelmérés alapján
1.2. KÖTELEZŐ:a fejlesztés helyszíneinek
kijelölése, a bevonásra ingatlanok meghatározása, a megvásárolni kívánt
használt lakások feltérképezése, fejlesztendő lakókörnyezet kiválasztása
A pályázat benyújtásához a kiválasztott
helyszínekről, ingatlanokról, lakókörnyezetről részletes leírást, áttekintő
térképvázlatot és fotódokumentációt szükséges benyújtani!
1.3. KÖTELEZŐ:a beruházás megkezdése előtt a
tulajdonviszonyok rendezése, illetve önkormányzati tulajdonba vétel
előkészítése előszerződés megkötésével
1.4. KÖTELEZŐ: a tervezett beruházásra
vonatkozó hatósági nyilatkozat az engedélykötelezettségről/mentességről
(illetékes építésügyi hatóság illetve jegyző által kiállított nyilatkozat)
1.5. a
kiválasztott ingatlanokra vonatkozó részletes tervezői költségbecslés és amennyiben
szükséges, engedélyezési szintű tervek készítése és annak benyújtásáról szóló
igazolás
1.6. KÖTELEZŐ: A bérlők által felhalmozott
adósságok (közüzemi, bérleti, stb.) rendezésére vonatkozó módszertan
kidolgozása, illetve más településeken működő modellek adaptálása
1.7. közbeszerzések
előkészítése, lebonyolítása
Mást településre való költöztetés esetén a
befogadó település felkészítése nem elszámolható!
2. Megvalósítási időszak alatti
támogatható tevékenységek
2.1. KÖTELEZŐ: A bevont személyekre,
családokra vonatkozó egyéni megállapodások előkészítése, szükség esetén az
egyéni fejlesztési tervek módosítása, kiegészítése a lakhatási elemekkel. (Az
egyéni fejlesztési tervek módosítása nem elszámolható költség)
2.2. a beruházás
idejére lakhatási, lakásbérlési lehetőség biztosítása
2.3. KÖTELEZŐ: engedélyköteles tevékenység
esetén a szükséges engedélyek beszerzése
2.4. amennyiben
szükséges, kiviteli tervek elkészítése
2.5. ingatlan
vagy földterület vásárlása
2.6. a szegregált
környezetben lévő kiváltandó lakások bontása, a terület rendezése
2.7. az alábbi
lakhatási célú beruházási tevékenységek támogathatók meglévő épületek esetén:
2.7.1. felújítás, átalakítás,
bővítés,
2.7.2.
energiahatékonyság javítása,
2.7.3.
komfortfokozat növelés
2.7.4. lakáscélra
történő átalakítás
2.8. a lakhatási
mobilizációs tevékenységek keretében és érdekében új lakások, lakóépületek
építése, amennyiben igazolhatóan nincs az önkormányzat tulajdonában megfelelő
ingatlan, illetve az építés racionális és költséghatékony megoldás (pl. szemben
a vásárlással)
2.9. KÖTELEZŐ: a lakókörnyezet lakhatóvá
tétele a település integrált lakókörnyezetének megfelelő módon
2.10. a lakás
berendezése beépített bútorokkal (pl. szekrény, galéria) és alapvető háztartási
gépekkel (tűzhely, kályha).
2.11. kártyás
fogyasztásmérő órák felszerelése
2.12. Szociális
bérlakások, épületenként az energetikai önfenntartó képességének javítása,
hőszigetelő, hőtartó képesség növelése
2.13. Megújuló
energiaforrásokra alapuló fűtési rendszer kialakítása
2.14. Közterületek
fejlesztése a teljes költségvetés legfeljebb 1,5%-ának. A szegregátumtól
legfeljebb 1 km távolságban lévő közterületek (játszóterek, közösségi terek,
zöldfelületek, sportpályák stb. felújítása, járdák, buszvárók, buszöblök
akadálymentesítése). Az új lakások létrehozásának területén területrendezés, szelektív
hulladékgyűjtés lehetőségének kialakítása.
A megvalósítás során
kötelező továbbá:
- lakhatási célú beruházási tevékenységek végrehajtása, mind a szegregátumból kifelé irányuló lakhatási mobilizáció esetében, mind a szegregátumon belüli mobilitást elősegítő beruházások esetében
- szociális bérlakások - épületenként - energetikai önfenntartó képességének javítása, hőszigetelő, hőtartó képesség növelése
- a TÁMOP-5.3.6-11/1 projekt keretében egyéni fejlesztési tervvel rendelkező személyek esetében szociális bérlakásonként kártyás fogyasztásmérő órák felszerelése
- energetikai tanúsítvány beszerzése az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról szóló 176/2008. (VI. 30.) számú Korm. rendeletben meghatározott esetekben
A pályázat keretében kizárólag önkormányzati tulajdonban lévő lakások, ingatlanok fejlesztésére kerülhet sor. A beavatkozással érintett lakások szociális bérlakásként kerülnek nyilvántartásba.
Szociális bérlakás létrehozására és felújítására irányuló beruházásra csak olyan helyszínen kerülhet sor, amely integrált környezetben található, vagy ahol biztosítható a szegregált lakókörnyezet kapcsolódása a befogadó település integrált lakókörnyezetéhez!
Szociális bérlakás kialakítása esetén kötelező a legalább komfortos besorolási fokozatú szociális bérlakások biztosítása, kialakítása.
A projekt megvalósítása során magántulajdonú ingatlanok bontása, átalakítása, bővítése, vagy építése illetve a magántulajdonban lévő lakókörnyezeti terület fejlesztése nem elszámolható.
A településnek rendelkeznie kell szociális bérlakásokra vonatkozó helyi rendelettel.
Amennyiben az önkormányzati rendeletek lehetővé teszik az ingatlanok elidegenítését (pl. a bérlők felé történő értékesítését), akkor az a projekt keretében létrehozott/felújított ingatlanok tekintetében is érvényesíthető.
Azonban az önkormányzatnak biztosítani kell az így elidegenített szociális bérlakás pótlását, ezzel lehetőséget teremtve a településen, szegregátumban élő további célcsoport tagok számára a lakhatási körülmények javítását.
3. Projektmenedzsment biztosítása,
közbeszerzési eljárások költségei, kötelező nyilvánosság biztosítása
Projektmenedzserre
vonatkozó feltételek:
Foglalkoztatása: munkaviszony,
közalkalmazotti, közszolgálati, illetve kormánytisztviselői jogviszony
keretében, munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri a heti 20 órát.
A projektmenedzsernek műszaki
szakirányú felsőfokú végzettséggel és 3 éves szakmai tapasztalattal kell
rendelkeznie építőipari projektek irányítása területén.
· Pénzügyi
vezetőre vonatkozó feltételek:
Foglalkoztatása: munkaviszony,
közalkalmazotti, közszolgálati, illetve kormánytisztviselői vagy munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszony keretében, akinek munkaideje a projektben
bizonyíthatóan eléri a heti 20 órát.
A pénzügyi vezetőnek szakirányú végzettséggel
kell rendelkeznie.
· Szakmai
vezetőre vonatkozó feltételek:
Foglalkoztatása: munkaviszony,
vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony keretében, akinek munkaideje a
projektben – munkaviszony, közalkalmazotti, közszolgálati, illetve kormánytisztviselői
jogviszony esetében – bizonyíthatóan eléri a heti 10, de nem haladja meg a heti
40 órát.
A szakmai vezetőnek felsőfokú szakirányú
végzettséggel és 3 éves szociális és/vagy gyermekvédelem területén szerzett
szakmai tapasztalat kell rendelkeznie. A TÁMOP 5.3.6 és a TIOP 3.2.3/A projektben kötelező
a szakmai vezetői feladatok ugyanannak a személynek ellátnia
További személyek alkalmazása is lehetséges a projekten belül, azonban
rájuk nézve kötelező minimum elvárás nincs, foglalkoztatásuk munkaviszony,
közalkalmazotti vagy közszolgálati jogviszony vagy munkavégzésre irányuló egyéb
jogviszony keretében történhet.
Kötelező Indikátorok:
·
A lakhatási
beruházás során érintett családok száma legalább 10 db.
·
A
lakhatási beruházás során érintett személyek száma legalább 45 fő.
További, összegszerűen nem meghatározott indikátorok:
Új építésű szociális bérlakások száma
Felújított lakóépületek száma
Felújított lakóépületek nettó alapterülete
Felújított lakások nettó alapterülete
Felújított lakások száma
Új építésű szociális bérlakások száma
Felújított lakóépületek száma
Felújított lakóépületek nettó alapterülete
Felújított lakások nettó alapterülete
Felújított lakások száma
Esélyegyenlőségi és környezeti fenntarthatósági
kritériumok vállalása:
Esélyegyenlőség: Infokommunikációs akadálymenetesítés
Fenntarthatóság:
Környezeti
szempontokat alkalmazása az eszközök, termékek, alapanyagok, szolgáltatások
beszerzésénél
A bírálat során előnyt élvez az a Pályázat,
ahol a
lakóterület fejlesztése, a lakóépületek építése, felújítása során bevonja a szegregátumban
élő személyeket a fejlesztések megvalósításába beszerzések
esetén szociális szempontokat érvényesít.
Fenntartási kötelezettség:
- A lakhatási célú beruházás keretében kialakított, felépített, felújított, átalakított vagy bővített szociális bérlakás-állomány kapacitást a beruházás fizikai befejezését követő legalább tíz évig szükséges fenntartania az érintett önkormányzatnak.
- a projekt keretében létrehozott, felújított szociális bérlakás állományt fenntartja, elidegenítés esetén (melyhez az Irányító Hatóság előzetes engedélye szükséges) az elidegenített bérlakásokat mind mennyiségben, mind minőségben pótolja.
- biztosítja, hogy a projekt keretében bevont családok az ingatlant folyamatosan bérelhetik, amennyiben nem vétenek a létrejött szerződésben foglaltakkal szemben, és biztosítja a bérlő részére az elővásárlás jogát (amennyiben az önkormányzat a szociális bérlakást értékesíteni akarja).
- A pályázónak vállalnia kell, hogy a projektben végzett tevékenységeket és a projekt eredményeit, a 2003. évi CXXV. Trv. 31. § alapján kialakítandó Helyi Esélyegyenlőségi Programok kialakításakor és felülvizsgálatakor figyelembe veszi.
- Ezen kívül a pályázónak vállalnia kell, hogy a Helyi Esélyegyenlőségi Program végrehajtása során rendszeresen konzultál azon helyi szereplőkkel (óvoda, iskola, családsegítő és gyermekjóléti szolgálat, védőnői és háziorvosi szolgálat, gyámhivatal, gyámhatóság, jegyző, rendőrség, polgárőrség, civil szervezetek, egyházak) akik és amelyek. biztosíthatják, hogy a projekt eredményei hosszú távon is fennmaradnak.
- Helyi Lakhatási Alap-TIOP-323/A-13/1” elkülönített számlát, amelyen a kialakított szociális bérlakások kiadásából befolyt bérleti díjat kezeli. A befolyt bérleti díjakat az önkormányzat a fenntartási időszak alatt visszaforgatja a szociális bérlakások fenntartása érdekében, a projekt céljainak megfelelően.
- A támogatott beruházással létrehozott vagyon a záró projekt fenntartási jelentés elfogadásáig csak az Irányító Hatóság előzetes jóváhagyásával és a foglalkoztatási, illetve a szolgáltatási és egyéb kötelezettségek átvállalásával, átruházásával idegeníthető el, adható bére, illetve terhelhető meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése