Pályázat: http://www.nfu.hu/doc/3597
Forrás összege: 1 620 millió és 380 millió (Konvergencia és KMR)
Beadási határidő: 2012.09.01. - 2012.09.30.
Támogatás mértéke (%): 100
Támogatás összege: 10 000 000 – 30 000 000
Támogatás célja:
Jelen
konstrukció keretében a tanodai programok fejlesztése, bővítése és
megvalósítása támogatható. A tanodai környezet által biztosított
nyitott, kirekesztésektől mentes, befogadó légkör, valamint a tanórán
kívüli foglalkozásokon való részvétel elősegíti a személyiség szabad
kibontakozását és a készségfejlesztést, ezáltal növelve a formális
iskolai keretekbe történő integrálódás esélyét. A tanodák a résztvevő
tanulók személyes helyzetére szabott nevelést, személyiségük
fejlesztését biztosítják, ahol lehetőség van a képességeik és
érdeklődésük alapján szervezett tehetségkibontakoztatásra. Az iskolai
lemorzsolódás mérséklésében fontos szerepet játszó tanoda hálózat
közoktatási intézményrendszerrel való együttműködése, kapcsolatai
megerősítése elengedhetetlen.
Cél, hogy a tanodai szolgáltatások elérhetősége az országban a lehető legszélesebb körben biztosított legyen.
Pályázók köre:
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak:
- Egyéb egyesület (KSH 529);
- Egyház (KSH 551);
- Alapítvány (KSH 561 Közalapítvány, KSH 569 Egyéb alapítvány);
- Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 599)
Jelen
pályázati kiírás keretében konzorciumok nem pályázhatnak és egy pályázó
egy megvalósítási helyszínre egy pályázatot nyújthat be. Amennyiben egy
szervezet több helyszínen kíván projektet megvalósítani, akkor az egyes
helyszínekre külön pályázatot szükséges benyújtani.
LHH-kban nincs pályázat!
Támogatható tevékenységek köre:
1., Projektmenedzsment és adminisztrációs tevékenységek
2., Előkészítés
a. Helyzetelemzés
2 1997. évi XXXI. Törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szerint:15. §
(4) A gyermekvédelmi gondoskodás keretébe tartozó hatósági intézkedések:
a) a védelembe vétel,
b) a családbafogadás,
c) az ideiglenes hatályú elhelyezés,
d) az átmeneti nevelésbe vétel,
e) a tartós nevelésbe vétel,
f) a nevelési felügyelet elrendelése,
g) az utógondozás elrendelése,
h) az utógondozói ellátás elrendelése.
b. Szakmai koncepció a program megvalósításáról
3., Együttműködések, hálózatosodás, kapacitásfejlesztés:
a. Szoros együttműködés kialakítása és működtetése azon közoktatási intézményekkel, amelyeknek a bevont gyermekek a tanulói
b.
Együttműködés kialakítása a település valamennyi általános iskolájával,
amennyiben a település lakosainak száma nem haladja meg az 10.000 főt
c.
Az eredményesen alkalmazott módszerek iskolarendszerű elterjesztése
érdekében hospitálás szervezése az együttműködő közoktatási
intézményekkel
d. Együttműködési lehetőségek feltárása, kialakítása
és működtetése közvetlenül érintett intézményekkel (pl. szociális és
gyermekjóléti intézményekkel, települési/területi nemzetiségi
önkormányzattal)
e. Együttműködési lehetőségek feltárása, kialakítása
és működtetése további érintett intézményekkel (pl. helyi civil
szervezetekkel)
f. Kapcsolattartás, együttműködés a tanoda programot
megvalósított/megvalósító szervezetekkel (tanodák közötti workshopok
szervezése, jó gyakorlatok megosztása, szakmai műhelyek, konferencia
szervezése) – legalább félévente egy alkalommal, a projekt időtartamát
tekintve legalább három különböző tanodával való együttműködés
keretében)
g. Együttműködés kialakítása felsőoktatási intézményekkel,
melynek keretében pedagógus hallgatók számára tapasztalatszerzési
lehetőséget biztosítanak.
h. A tanoda programban résztvevő pedagógusok, további szakmai megvalósítók szupervizionálása, felkészítése
4., Gyermekek bevonása és benntartása a programban
a.
Tanulók toborzása (kapcsolatfelvétel és tájékoztatás a pályázó
székhelye vagy a projekt megvalósítás helye szerinti település
valamennyi általános iskolájával – amennyiben a település 10.000 főnél
nagyobb lakosú, úgy legalább három nevelési-oktatási intézményével)
b. Szülőkkel való aktív kapcsolattartás, családlátogatás
c. Tájékoztatás nyújtása a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára kialakított támogatási rendszerekről, pályázatokról
5., Szociális hátrány kompenzálásával kapcsolatos tevékenységek:
a. Képességfejlesztő, iskolaidőn kívüli bentlakásos programok szervezése és megvalósítása
b.
Szabadidős tevékenységek, klubok szervezése és működtetése, tanodán
kívüli programok, kirándulás megvalósítása (szülők aktív szerepvállalási
lehetőségének biztosítása mellett) – legalább tanévente három
alkalommal a tanulók legalább 70%-os jelenlétével, ebből legalább
tanévente egy alkalommal a település határain kívül
c. A többségi társadalom nyitottságát, befogadóvá válását elősegítő tanodai nyitott programok megvalósítása
d. A környező települések tanulói részvételével tanodai nyitott programok szervezése
6., Fejlesztő, (egyéni) tanulást elősegítő, támogató, személyiségfejlesztő tevékenységek:
a. Bemeneti mérések elvégzése, kiértékelése
b. Bemeneti mérésekhez mérés-értékelési szakértő bevonása
c. Egyéni fejlesztési tervek elkészítése, a tanulók fejlesztési igényei szerinti beavatkozások meghatározása
d.
Egyéni haladási napló vezetése (fejlesztési alkalmak rögzítése
folyamatosan fejlesztési területenként / tantárgyanként, hathavonta
szöveges értékelés és a köztes valamint kimeneti mérési eredmények
rögzítése, annak kiértékelése)
e. Kimeneti mérések elvégzése, összevetése és kiértékelése
f. Kimeneti mérésekhez mérés-értékelési szakértő bevonása
g. Tantárgyi felzárkóztatás, képességterületek fejlesztése, tehetséggondozás
h. Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése
i. IKT kompetenciák fejlesztése
j. A tanoda programban résztvevő tanulók mentorálása
k. Készség- és képességfejlesztő programok megvalósítása
l. A továbbtanulást közvetlenül segítő tevékenységek, pályaorientációs tevékenységek megvalósítása
m. Anyanyelv ápolását, megőrzését támogató tevékenységek, programok megvalósítása
n. A tanulók identitástudatának erősítése
7.,Eszközök beszerzése
a. Képességfejlesztő eszközök beszerzése a Tanoda sztenderd (7. Számú mellékelt) szerint.
b.
Laptop, scanner, monitor, nyomtató, projektor, asztali számítógép,
indokolt esetben egyéb IKT eszköz, projekthez szorosan kapcsolódó
beszerzések – Tanoda sztenderd szerint.
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések:
1.
A támogatható tevékenységek közül kötelező tevékenységnek minősülnek az alábbiak:
- 1.
- 2. b
- 3. a, b, c, f
- 4. a, b, c
- 5. b, c
- 6. a, c, d, e, g, h, i, j, k, l,.
A
pályázónak vállalnia kell, hogy a „hátrányos helyzetű fiatalok
felzárkóztatásának segítése” tevékenységet beemeli az alapító okiratába a
projekt megvalósításának végéig.
A pályázónak vállalnia kell a TÁMOP
3.3.1 kiemelt projekt kedvezményezettje felé a pályázat kapcsán
felmerülő adatszolgáltatási kötelezettséget, továbbá együttműködést a
pályázat megvalósítása során.
Egyéb feltételek:
Projektmenedzser heti 8 órában, szakmai vezető heti 10 órában, pénzügyi vezető heti 5 órában.
A
projekt szakmai koncepciójában be kell mutatni, hogy milyen formában
alakít ki szoros kapcsolatot és köt együttműködési megállapodást azon
intézményekkel, amelybe a tanoda programban részt vevő tanulók járnak.
Hátrányos helyzetű gyerek száma 70%, roma gyerekek száma 30%.
Belső költségvetési arányok:
Projektelőkészítés 2%
Projektmenedzsment 12%
Egyéb szolgáltatások 10%
ERFA 10%
Egyéb, projekt végrehajtásával
összefüggő költségek 5%
Tartalék 5%
Indikátorok:
Nyitott tanodai programok száma
6 db
Nyitott tanodai programon résztvevők száma
180 fő
Lemorzsolódók száma
Legfeljebb a tanulók 15%-a
Az egyéni fejlesztési tervben rögzítetteket sikeresen megvalósítók száma
Legalább a tanulók 70%-a
Aktív együttműködésekbe bevont partnerek száma
5 db együttműködő partner
Tanodán kívüli programok száma
6 db
Érettségit adó középfokú intézményben, valamint a minőségi szakképzésben továbbtanuló végzős tanodások száma
fő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése